Szanowni Państwo,
Jak zapewne zauważyliście w czwartek w późnych godzinach wieczornych poważnej awarii uległ nasz system pocztowy. Od razu zaczął pracować zespół mający na celu jak najszybsze zdiagnozowanie powodów awarii oraz jej wyeliminowanie. W ramach tego zostały powzięte działania zapobiegające utracie danych oraz (gdy stało się jasne, że nie jest możliwe szybkie przywrócenie dotychczasowego systemu) prowadzące do uruchomienia rozwiązania zastępczego. W piątek wieczorem uruchomiliśmy serwer umożliwiający podstawową wymianę bieżącej poczty. Jednocześnie wciąż trwają prace nad przywróceniem korespondencji, którą mieliście Państwo zapisaną w naszej infrastrukturze. Obecna konfiguracja obsługi poczty w zakresie jej odbierania jest zgodna z dotychczasowymi ustawieniami. Natomiast wysyłanie wymaga drobnej zmiany w konfiguracji - należy używać połączenia TLS i portu 587.
Microsoft Outlook:
- należy przejść na kartę Plik
- kliknąć przycisk Ustawienia kont
- w menu, które się pokaże kliknąć Ustawienia kont
- dwukrotnie kliknąć konto, które ma zostać zmienione
- należy kliknąć przycisk Więcej ustawień...
- przejść na kartę Zaawansowane
- ustawić:
- serwer wychodzący (SMTP): 587
- użyj połączenia szyfrowanego: TLS
- potwierdzić wprowadzone zmiany:
- OK
- Dalej
- Zamknij
- Zakończ
- Zamknij
- w menu wybrać Narzędzia (jeśli nie jest widoczne należy wcześniej nacisnąć F10)
- wybrać Konfiguracja kont (przedostatnia pozycja)
- Poczta wychodząca (na samym dole w lewym polu) w prawym polu wybrać myszką zmienianą konfiguracją i kliknąć Edytuj…
- Ustawić
- w polu Bezpieczeństwo połączenia ustawić STARTTLS
- w polu Metoda uwierzytelniania ustawić Normalne hasło
- w polu Port ustawić 587
- 5. potwierdzić wprowadzone zmiany
- OK
- OK